Här kan du läsa mer om alla produkter i vårt sortiment. Om du har ytterligare frågor, kontakta gärna vår kundservice för mer information.
Skicka då en bild på tapeten till kundservice så hjälper vi dig.
Alla tapetrullar har ett batchnummer eller serienummer på etiketten som anger färgbad och tryckning. Det är viktigt att alla rullar har samma batchnummer när du sätter upp tapeterna eftersom färgton och mönsterpassning kan skilja sig mellan olika tryck. Kontrollera alltid att alla batchnummer stämmer innan du sätter upp tapeterna, och spara etiketterna. Om du vill beställa tapetrullar från en särskild batch går det bra att skriva det som meddelande när du beställer. Vi reserverar oss för slutförsäljning.
Vi arbetar hårt för att alla bilder och färgbeskrivningar av våra tapeter ska vara korrekta, men texturer och skiftningar i metallicfärger blir inte alltid fullt synliga på bild. Om du är osäker på hur tapeten ser ut rekommenderar vi att du beställer ett varuprov innan du genomför ditt köp. Sätt gärna upp tapetproverna på väggen i några dagar så att du ser hur tapeten ser ut i olika ljus. Om du vill måla övriga väggar i en matchande färg kan du även ta med varuprovet till en färghandel så hjälper de dig att ta fram en NCS-kod.
Vår åtgångsberäknare räknar på hela väggar och det kan bli tapet över, särskilt om det är mönsterpassning. Spara överbliven tapet ifall någon våd behöver bytas ut i framtiden.
Vi har ett stort utbud av tapeter och uppdaterar regelbundet vårt sortiment med nya artiklar och tar bort tapeter som utgått. Utgångna tapeter kan fortfarande finnas kvar i lager antingen hos oss eller våra leverantörer, så om du vill beställa en utgången tapet går det bra att kontakta kundservice så ser vi vad vi kan göra. Du kan även hitta en del utgångna tapeter i vår outlet.
Dessa villkor för faktura gäller mellan dig och denna butik när du handlar varor, biljetter eller tjänster och du valt att betala med faktura.
När du väljer att betala med faktura erbjuder vi dig möjligheten att betala 30 dagar från dess att vi skickat varorna eller biljetterna för leverans, eller från tillgängligt datum för tjänsterna eller digitalt material. Vi överlåter vårt krav på betalning för ditt köp till Klarna Bank AB (“Klarna”). Klarna kommer att skicka en betalningsinstruktion till dig där du ska betala direkt till Klarna. För kontaktuppgifter och ytterligare information om Klarna, gå till klarna.se.
Om du tidigare valt att ansluta dig till Klarnas aggregerings-tjänst Månadsfaktura kommer fakturan istället att inkluderas i din månadsfaktura. Detta innebär att alla fakturaköp du gör under en viss period samlas på en samlingsfaktura, istället för att skickas som separata fakturor per köp. Kredittiden på varje individuell faktura som ingår i samlingsfakturan varierar mellan 14-45 dagar, beroende på när i aggregerings-cykeln som köpet gjordes och varorna/tjänsterna levereras/skickas. Alla fakturaköp som aktiveras innan brytdagen samlas på en månadsfaktura. Fakturaköp som aktiveras efter brytdagen hamnar på nästa månadsfaktura.
Vi tar ut en fakturaavgift om 0 kr per köp. Vid sen betalning skickas en påminnelse ut till dig där du åläggs att betala en påminnelseavgift. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Sker ingen betalning därefter kan fordran komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.
När du väljer att betala med faktura gör Klarna en kreditprövning. Om en kreditupplysning tas kommer du bli underrättad om detta samt få en kopia på kreditupplysningen skickad per post eller e-mail. Vi informerar inte banker eller andra långivare om en eventuell kreditupplysning och det påverkar inte heller din kreditvärdighet/score. Klarna behandlar dina personuppgifter för att uppfylla våra åtaganden enligt detta avtal och för de övriga syften som redovisas i vår Dataskyddsinformation. Dataskyddsinformationen hittar du här, eller på vår hemsida, och genom att använda Klarnas tjänster så bekräftar du också att du tagit del av denna Dataskyddsinformation. Vi behandlar dina personuppgifter bland annat för att utföra identifikation, kundanalys, kreditprövning, marknadsföring och affärsutveckling. Vi kan också komma att överföra dina personuppgifter till utvalda partners (såsom kreditvärderingsinstitut), som kan vara etablerade i en stat utanför EU/EES. Du hittar mer information om vår delning av personuppgifter, dina rättigheter i förhållande till dessa, hur du kan kontakta oss med frågor, eller vända dig till myndighet med klagomål, i Dataskyddsinformationen.
Du får inte överlåta eller överföra några rättigheter eller skyldigheter du har enligt dessa villkor. I den utsträckning som inte annars redan tillåts enligt tillämplig lag, kan Klarna, när som helt, överlåta eller överföra dessa villkor eller de rättigheter och/eller skyldigheter som gäller enligt dessa villkor, dock förutsatt att sådan överföring eller överlåtelse inte är till din nackdel, och inte ändrar de rättigheter och skyldigheter du har enligt dessa villkor.
Mer information